1a och 2a skoldagen

hejsan alla gullungar!
sorry att jag inte kommit till kritan att skriva om min första skoldag ;p
men var väääldigt trött när jag kom hem igår.
åkte till skolan med ellinor, de var en lång men skön bussresa. jag ska inte vänja mig allt för väl vid hennes sällskap... synd dock "/  vi trillade in i cafét strax innan uppropet började. ellinor hamnade i 1b och jag i 1c, min klass var väääldigt tyst, fast jag har ju varit van vid "papegoj-gänget" i några år nu så de var en omväxling.
vi körde lite lekar och snackade mest, hade rundtur i skolan, prövade på skolans mat och blev fotade.
min klass verkar schyst, har redan blivigt ganska bra kompis med 5 tjejer som jag är med.
annars är jag på bra fot med de mesta i klassen. lär behöva bekanta mig mer med lite fler nu när vi ska pröva på karaktärsämnena, eftersom vi splittras lite då.. jag ska börja med filmproduktion, hmmm.. vet inte riktigt vad jag tycker om de, men ska bli kul att prova ;p
efter skolan så åkte jag från nacka till slussen, satt på största mjölkbussen som tog ca 20-30 minuter istället för 10...
mötte upp challe och vi gick i lite butiker, tog en fika. jag fick med mig ett par svarta jeans, en randig t-shirt och ett halsband hem. kom hem, slötittade på tv och däckade i sängen vid 11.
idag började skolan "på riktigt" vi hade 3 lektioner : matte, svenska och mediakunskap
de var softa lektioner, skönt med en mjukstart. fick en lite rolig läxa på mk som jag har pysslat med nu på kvällen
men nu ska jag pysa iväg till ett spelarmöte och sedan vidare för att kika på laget som lirar match idag, utan mig *buhu*
see u later ♥

Kommentarer

Skriv något sött?

ditt söta namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

din gulliga blogg :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0