helgen i hudik

hejsan igen (:
tänkte passa på att berätta lite om min helg eftersom jag inte gjort de än ..  sen måste jag städa mitt rum .. som de ser ut här altså !
i fredags gick jag upp kvart i 7 för att sedan bli hämtad och åka till centralen , vi skulle samlas där klockan 8 men vi var där redan 20 i ungefär.. på centralen nere i spottkoppen delade dem ut gratis chiquita smoothies , jag tog 2 st . måste säga att banan/annanas var godast,, men jordgubb/banan var inte så pjåkig den heller . klockan halv 9 gick vårat tåg , på tåget satt vi brevid några bp killar.. tror dom va typ 97or eller nått.. vi hade ganska kul med dom (;
runt 11-12 rullade vårt tåg in i "glada hudik" , vi blev hämtade av minibussar som körde oss till en skola som låg fett avsides.. de va typ fett långt till stan.. vår skola såg typ ut som ett dagis.. men de var visst ett låg/mellanstadie , dom hade inte haft skolavsltuning än så vi fick lämna våra väskor och sen typ vänta utanför i typ 2 timmar ^o)
då käkade vi lite och sen fick vi komma in och då gjorde vi iordning våra sängar och så.. sen sov vissa lite medans vi andra drog till ica och handla godis (: när vi kom tillbaka så knackade de på en tjej som var från tidningen ht (hudiksvalls tidning) som ville intervjua vårat lag och ta lite bilder på vårt klassrum .. de va ganska kul, vi hade väldigt roligt åt bilderna sen nästa dag (; sen åt vi middag ( köttbullar och potatismos ) , förövrigt hände en kul sak när vi skulle få maten , de va typ en kille som serverade maten .. han va typ lika gammal som oss och när han skulle ge köttbullar till michelle så råkade han tappa en på hennes bricka , och ja ba " haha michelle fick bara 4 köttbullar " och sen när jag skulle få så fick jag typ 7 st och han ba .. vill du ha några till och försökte typ se snäll ut eller nått.. och jag får värsta järnsläppet när jag ska svara o ba..... ööhhhhhhhh.... nej de är bra.. altså "
men han va faktist lite söt så (a)
sen vid 21 skulle vi spela vår första match , vi mötte storvreta och vi vann med 3-0 . ingen imponerade match men vi vann iallafall.. sen var de raka vägen hem för att duscha och sen hoppa i säng.
lördag morgon vaknade vi kl kvart i 6 för att jag hade glömt att stänga av mitt alarm från fredagen ( min super snooze ni vet ) , men vi skulle gå upp en halvtimem senare så de gjorde inte så mycket.. (:
vår tränare skojade till de lite också med att säga " jaha.. så du tänkte ut och springa lite innan vi andra vaknade eller? "
sen gick vi och käkade frulle och vid 8 hade vi vår andra match mot stugsund , ett lag från hudiksvall . vi vann den matchen med 1-0 . efter matchen gick vi och kollade på vendelsö f16 lag som spelade några hundra meter bort , dom vann sin match med 2-0 ... sen var de att skynda sig tillbaka då vi skulle ha vår andra match för dagen mot sundsvall , vi vann även den matchen med 1-0 , vi vann vår grupp på 9 poäng (=3 vinster)medans resten av lagen hade 2 poäng (=2 oavgjorda matcher) , vår nästa match skulle vi spela kl 8 nästa morgon . vi gick och åt lunch och sen gick vi hem och duschade och fixade oss . vi hade fritid hela eftermiddagen och jag och några bestämde oss för att ta den långa omvägen med bussen för att åka till öb och handla godis (:
bussen åkte typ runt hela hudik och vi var ensamma typ hela vägen , busschaffören var trevlig och vi hade värsta sightseen turen med honom innan vi hoppade av vid öb. alla vi köpte typ jättemycke godis och jennifer snodde plastpåsar och stoppade dem innanför tröjan , vem orkar betala för de liksoom ? hihi
sen så gick vi ner mot planen där f16 skulle spela för att kolla med vår tränare varifrån bussen gick ( busschaffisen var snäll och släppte oss utanför öb istället för den andra busshållplsn) vi virrade runt lite och några gick in på en godis butik som hette godisgrottan och letade efter chips, för de som vi andra köpte på öb nådde dom inte till x)
vi gick tillbaka till öb och jennifer och ellinor gick in , och medans dom va där inne satt vi på busshålplatsen där bussen hade släppt av oss , och då åker bussen förbi och vår busschafför vinkar åt oss , och typ nån minut senare kommer dom ut o vi ba åååh... så vi fick gå hem istället.. sen fixade vi oss och därefter blev de middag , efter de gick vi till ishallen där sverige - spanien skulle visas på storbild . jag hade inte så jättestora förväntningar men när vi kom in där så täckte filmduken hela kortsidan av ishallen , den skulle man inte mäta i tum utan i kvadratmeter !
de var bra stämning i hallen och alla ropade och några körde tom hejaramsor , när spanien gjorde mål blev de typ helt tyst.. och i anfallet efter så skriker jennifer(en annan) och amina JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA , dom trodde att sverige gjort mål fast johan elmander hade skjutit utanför , de va ganska kul (;
när sverige sen gjorde mål så sprutades de konfetti i luften och alla typ ställde sig upp och hoppade , sen var alla typ jättespända ochde ända man hörde va typ  "oohhhh, aaaah" och när spanien gjorde mål blev de helt tyst.. några killar bara ställde sig upp och jublade ? snacka om att göra allt för att få uppmärksamhet...
efter matchen blev de disco , jag kännde mig fortfarande lite deprimerad efter matchen men de gick över och vi hade ganska kul ändå :)
jag och ellinor gick hem vid 9 för att svulla chips i vårat klassrum , de var skönt att vila och vid 10 kom alla tillbaka , då begav vi oss ut i koridoren och spanade in lite grannar , då träffar vi på en tränare som frågar om vi inte kan komma in och överaska deras kaxiga killar , eftersom de varit så förväntansfulla och så inför discot.  dem va typ 96or och vi kom in där och dansade lite , sen kom amina och jennifer och började dansa till " allting kommer lösas och bli bättre igen om du har pengar i fickan eller ett ess i din hand.. " dagen efter fick vi höra att killarna gjort dansen som målgest när de gjort mål , de var ju roligt (;
nästa dag gick vi upp runt 7 igen , vi hade match kl 8 mot ifk hudik , vi skulle ha tagit bussen till planen men den va full så den åkte förbi , trodde vi iallafall .. den vände tillbaka och vi fick gå i regnet till planen . jag blev helt dyngsur om fötterna och de var inte så kul... matchen vi spelade var jättedålig , den slutade 1-0 till dom och vi åkte ur cupen , surt eftersom vi spelat så bra i gruppspelet och var de ända laget med full pott i gruppspelet. hudik som vi mötte kom liksom 3a i deras grupp.. resten av dagen ägnades åt att först duscha , äta lunch , packa , sova och titta på finaler , vid 6 så blev vi hämtade från vår skola och blev skjussade till stationen där vi skulle ta bussen hem , eftersom tåget var fullbokat . efter 1 timmes väntan så kom bussen som sedan anlände till stockholm c kl halv 11 .
de var min helg , hoppas ni hade lika trevlig som vi (:

Kommentarer

Skriv något sött?

ditt söta namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

din gulliga blogg :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0