för de är charlottas födelsedag lalalalalalaaaa (8)

halloj , efter två lite text fattiga inlägg så tänkte jag väll skriva på lite nu då (;
dagen började med att jag , ellinor , gabriella och nathalie träffades vid centrum för att fixa en överaskning åt challe. dock så fick vi reda på sen att sofia hade råkat skickat ett sms till challe och liksom avslöjat allt :-(
eftersom klockan var innan 9 så var ju bara sabis öppet , gabriella fick en snilleblixt och föreslog att vi skulle köpa kladdkaka... själv stog man och dreglade över allting (;
sen köpte vi även några tårtljus , sen kutade vi runt i butiken och letade efter tändstickor .. eller en tändare att tända med iaf.. efter typ 5 minuter hittade vi dem vid kassan :P  jag skulle betala eftersom jag bara hade en 50 lapp , så lägger gabriella upp tändstickorna på bandet och då frågar kassörskan hur gammal hon e .. då säger hon 14 , och då säger kassörskan , jaha... vi har nämligen 15 års gräns på tändstickor , hur löjligt är inte de ?
men eftersom jag skulle betala gick jag in och sa men jag är 15 , och de är jag som ska betala ..
och då ber hon mig om leg .. snälla nån liksom.. de är lika löjligt som att fråga en student om leg när den ska köpa cigg ( hörde på stan idag ) när man går runt packad med en student mössa .. ofta man leker packad och tar på sig en skitig studentmössa för att få köpa cigg liksom ?

jaja , när vi hade handlat kladdkakan gick vi vidare till pressbyrån vid handenterminalen där vi hoppades att få tag på lite billiga kådisar , ingen ville igentligen fråga så gabriella gick fram och konversationen va lite kul
- ja jag undrar vad kondomerna kostar
- vaa ?
- ja kondomerna
- jaha.... *lite tystnad* jag tror de kostar 50 ...
- nähä.. de kosta visst 65 ...
under hela konversationen står alla vi resten och skrattar och killen bakom i kön som förövrigt går i vår skola *nämner inga namn * tittade lite konstigt på gabriella , tycker lite synd om henne .. vem nuförtiden betalar liksom för kondomer ? xD

vi gick ner till skolan och jag ( 15 åringen ) tänder ljusen som vi kört ner i kladdkakan , nu har vi även sällskap av tim som slöt sig till oss vid rulltrappan . jag och elli går upp för trappan och ja... vem står och tittar på mig när jag ska gå upp för trappan om inte charlotta ? ja frös till lite där och låssades att inte jag var upptäckt .. sen tog vi nästa trappa upp till skolsyster , självklart var hon inte där...  sen kommer gabriella och dom andra upp med kladdkakan , gabriella som även är så duktig att hon har blåst ut alla ljus utom 3 , och vi hade liksom 15 ^^
challe blir lite överaskad ändå när vi kommer med våra tutor och sjunger ja må hon leva , vi vet då hur man ska dra till sig uppmärksamhet (;
sen gick vi till vår lektion med björn , vi hade prov i fysik och teknik .. ganska lätt ändå.. men en sak jag kollade med pappa efteråt var att jag hade ändrat en uppgift när jag hade rätt på den... typiskt... hade dem liksom i rätt ordning , men när jag bad björn kolla på min så mumlade han lite konstigt och då blev jag osäker.. typiskt ...
nu orkar jag inte skriva mer för stunden , lägger väll in en suuuuuuuuuuuuper kul bild sålänge.... 
nån som kan gissa vem som är jag ? (;
 

Kommentarer

Skriv något sött?

ditt söta namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

din gulliga blogg :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0