sandviken - högbocupen

hello sötisar , here goes a loooong inlägg känner jag på mig (:
klockan är nu  halv 12 och jag börjar .. ville bara säga de ....
i fredags morse åkte jag och michelle in till centralen för att ta tåget mot gävle ( anledningen till att jag tycker gefle låter såå nördigt) , vårt tåg gick halv 10 och vi var där cirka 9 , vi fick gå fett långt där inne på centralen för perrongen låg fett långt bort .. urrrrk.. typ perrong 18 (ska åka från samma idag (; )
när vi (äntligen) kom fram så stod tåget där o vänta.. vi hade platser i första vagnen .. typ värsta egna kupen hade vi .. längst fram vid föraren , fett coooooooolt . men sen kom de några till personer som skulle sitta i där me .. och då va de inte lika cooolt.. på tåget satt vi mest och degade , käka frulle osv.. båda va typ skittrötta så (:
vi kom fram till gävle stn kl 11 och då skulle vi ringa bosse som skulle plocka upp oss.. dom var en halvtimme bort så vi började gå inåt lite.. jag gick med min kudde under armen , så himla gulligt altså (a)
vi gick på deras typ shoppinggata , och så wannabe stockholm som den va så hette den drottninggatan.. vi gick in i några butiker och sen gick vi tillbaka till stationen och köpte en glass, precis när vi gick ut hörde vi att en bil tutade på oss , de var bosse.. fattar dock inte hur han lyckades känna igen oss , eftersom vi aldrig träffats :P
men han kännde typ igen mig från innebandyn , hah . i bilen satt redan hanna , erika och ellinor så michelle fick kötta in sig i baksätet medans jag satt i framsätet :D alla satt där o gnällde för att de va trångt men , de va väll inte så trångt? för mig iallafall (:
efter typ 20 minuters åkning hade jag käkat upp min glass och vi kom fram till sandviken och jernvallen arena där vi skulle spela vår första match.. vi satte oss vid en konstgräsplan där och käkade lunch .. bakom planen är där dom håller på med den första inomhus bandy arenan .. den kommer nog bli ganska cool .. den såg iallafall cool ut nu (;
på planen spelade några pojklag .. tror de va 93 , de var den äldsta åldersgruppen .. jag var ju där med 94a laget.. och vi upptäckte en kille i ena laget som hade mössa på sig.. eftersom de va typ ganska varmt så var ju de ganska konstigt.. och ännu konstigare var de när han tog av sig den när matchen skulle börja xD
vår match var kl 13 på en plan längre in på området.. när jag såg dommaren som skulle dömma så började jag nästan smågarva lite.... hon var typ asiat eller nått... matchen dömde hon ju ... inte bra.. de va tydligen hennes 2ndra match som hon hade dömt.. någonsinn! hon visste inte ens reglerna.. så motståndarna la bollen för inspark på den stora straffområdes linjen istället för den lilla , kanske beroende på att dom var 95or och körde med 95 regler.. men vi körde ju liksom med 94 regler.. vi förlorade den matchen med 2 skitmål mot 0 , alla var typ sura efter matchen eftersom gelfe inte ens var ett dugg bra + att dem var 95or. nästa match skulle vi spela mot saik haik kl 5 så vi fick gå i regnet till jernvallens förskola där vi trodde att vi skulle sova.. men vi skulle tydligen sova på dagiset som låg på samma gård.. och vi fick inte tillgång till de förens efter vår match eftersom dagiset fortfarande va öppet.. greeeat tänkte vi .. vi käkade lite frukt och gick in i skolan och satte oss och snackade.. vi muntrade upp varandra och vi skrattade tyyp jättemycket, speciellt till ellinors och hannas ljudeffekter , typ alla som gick förbi oss stirrade , de gjorde typ alla , hela tiden ! man ba.. shit vad ni har käkat glosylta eller ? , har ni aldrig sett några sthlmare förut? vid halv 4 så åkte vi typ till vår nästa match.. och bosse hade bett mig att stå i mål eftersom melle kännde av nånting.. nånstans :P  ja tänkte jag väll .. måste ju ställa upp för laget eftersom jag har stått lite då och då.. är ju inte bäst men jag är väll okej , hah inge skryt här inte..
efter typ halva första halvlek så började de spöregna.. och jag som inte hade nå vidare mkt att göra stog där typ i 10 minuter och bara stog ... kuuuul.. kommer inte ihåg när målet kom men de var i första tror jag .. de gick till så att en tjej i deras lag kom drivandes med bollen... alla våra spelare står och kollar på och bildar liksom en köttmur framför straffområdet så jag inte ser nånting.. plötsligt kommer bollen farandes över mitt huvud och de är mål.. inte så kul eftersom jag och bosse tränade på att backa på sånna bollar på uppvärmningen till matchen .. om jag hade sett den kanske jag hade tagit den ? men de vet man inte nu.. om vi hade spelat oavgjort den matchen kanske vi hade gått till semi.. efter matchen var jag typ skitlessen eftersom dom totalt hade 1 skott på mål . 1 SKOTT PÅ MÅL , och de gick in.. fan liksom.. efter matchen åkte vi till vår skola där vi käkade , sen gick vi och duschade.. jag , melle , michelle , bosan och lina var där i 1,5 timme , hahah fan va snabba vi var då altså 8-)  från typ kvart över 7 till halv 9 ^^
efter duschen gick vi till statiol för att handla godis , de låg typ 100 meter från där vi bodde så de var ju praktist.. men vidare billigt var de ju inte direkt.. jag handlade bara 1 daim eftersom mamma redan hade köpt lite godis till mig för uppresan.. men en sak som va lite creapy var att när vi gick ifrån duschen så mötte vi några killar på moppe , samma killar åkte förbi oss när vi skulle till statiol . och när jag skulle handla stog en kille på moppe i rondellen och stirra in på mig genom ett litet fönster , de va lite läskigt ...
när vi kom tillbaka satte vi på en film på tränar kjells projektor som han hade med sig , vi var ensamma på dagiset så vi kunde sova länge och va uppe sent.. filmen vi såg hette hot shot 2 och den var med charlie sheen , när han var typ 20 eller nått.. han har verkligen ändrats :P
matchen dagen därpå hade vi klockan  kl 13, men frukosten stängde typ halv 9 så vi var ändå tvungna att gå upp kl 8 .. men man blev väll ganska utvilad... men usch va jobbigt de va att gå upp (:
efter frukosten så gick vi en promenix runt området på jernvallen och checkade lite matcher ..  
sen käkade vi lunch och sen så fixade vi oss inför matchen .. vi skulle möta några som hette haga nånting... dom hade inte heller vunnit någon match än så de var ganska spänt inför matchen .. tillsslut vann vi med 2-0 och alla vi kännde oss nöjda , jag fick spela mittback som skulle styra backlinjen och jag som typ mest brukar va ytterback var ju lite nervös.. i första matchen spelade jag mittmitt och de gick jättedåligt och andra målvakt och de gick väll okej.. men mittback funkade bra, jag kännde mig trygg med dom jag spelade med och så.. men i första blev jag kapad så jag landade på ryggslutet = svanken .. och jag som redan har problem där iochmed att jag är sned och så fick typ skitont.. men bosse hjälpte mig upp och puttade in mig på plan igen .. så de var bara att köra på . de funkade väll .. vi firade efter matchen med att bosse bjöd oss på korv på statiol , sschyrring (:
när vi skulle åka till vår nästa match så fick jag sitta i bakluckan , mohaha .. jag satt och vinkade till lite folk och de bara stirrade xD haha , den matchen vann vi med 1-0 , de känndes skönt .. vi slutade 3a i vår grupp och vi missade chansen till att spela semi med 1 poäng.. snöpligt.. nästa dag skulle vi spela match om 5-6 plats.. kul ^^
efter matchen åkte vi tillbaka till vår skola , käka , bytte om och så .. sen drog vi till parkbadet där de skulle vara "bad-disco" , de var väll okej.. ingen höjdare eftersom man knappt hörde musiken ^o)
jag , melle , erika och maya parkerade oss i bubbelpoolen typ hela kvällen där vi fick blandat sällskap , bla från några tränare ;D deras små killar gick runt och skrattade åt dom :P
men mysigast var nog när vi satt där typ hela laget , vi hade köttat ihop oss fett mycket.. när jag och melle satt där gick några killar som vi kännde igen från vår skola förbi och hade minen typ "tusan också.. nu blev de upptaget" haha
men vi bubblade lite med dom sen och de var väll trevligt , bara att jag typ fick massa vatten i munnen , hah . men så slutade de bubbla och då simmade vi ut istället .. dom delade även ut ett sk. fair play pris till de lag som uppträdde schystast på och utanför planen , inräknat ledarre och publik . de var ett f95 lag som vann de.. och plötsligt slog de mig att en sån funktionär med neongrön piké hade varit på vår sista match.. o ja ba shiiit.. för då hade en förälder i vårt lag blivigt fett lack på dommaren ( samma som vi hade i första matchen) eftersom hon blåste att bollen va ute fast den inte va de och typ 5 min senare.. suck liksom.. sen visade de sig att vi och de laget som vann var de de stog om i slutändan ..  och de dem vann på var att dem hade större hejaklack .. man ba ja de är väll fan såklart.. dom är ju från mora och vi från sthlm , vilka har längst att åka liksom ? åh.. man kunde liksom vinna 5000 spänn ... o vi som kom 2a vann ingenting.. sedan när vi fick reda på de så försökte jag och melle flirta till oss lite chips som vi kunde svulla i för att trösta oss och dom ba,.... ja vi hade igentligen inte tänkt de men vi kan se om de dyker upp nått.. men de gjorde de inte.. klart man blir lite besviken ..
vi åkte hem och tittade på kungens karameller och sedan fick vi se snuttar av matchen vi spelade mot hagalala,., vad dom nu hette.. sen så borstade vi tänderna och så sen så gick vi och la oss i våra sängar.. då va klockan typ 12 men vi låg uppe och gjorde sånahär .. skuggfigurerna i lyset från mobilen , tråkigt man får ha (:
men sen när vi typ skulle sova så ba typ knackar de eller nått på vårt fönster.. typ skitläskigt.. eftersom ingen annan vågade så gick jag och drog upp rullgardinen för o kolla... vem är liksom på ett dagis mitt i natten ? och de va typ 1,5 meter till marken från fönstet.. tänk om de hade varit någon där.. jag hade fan skitigt på mig ! som taget ur en skräckfilm när saker dyker upp sådär.. men inget va där och vi la oss sen och försökte sova.. men då så hörde vi hur nån av våra tränare började snarka i rummet brevid.. och de liksom hördes in.. och sen så började elin snarka , och hon e ju typ skitliten och de lät verkligen så kul :D vi spelade in de ,hihi
men efter hon slutade så somnade vi .. och på morgonen därpå vaknade vi igen vid 8 , käka frukost och sen började vi packa ihop våra saker.. sen tog vi en promenix runt området där vi stanna och kolla på straffar , blondie vs blondie (;
sen packade vi in våra saker i bilen och åkte till matchen .. vi hade samma dommare som vi hade haft i matchen då jag var kapten .. han hette kim .. han va kanske liiite söt *(a)
vi förlorade iallafall matchen med 1-0 .. men de spelade ju ingen större roll.. en vunnen 5te plats är ju typ lika dåligt som en förlorad 6te plats ? ofta man går runt o ba.. jaaaaa vi kom 5aaaa , yeeeees !
vi åkte tillbaka och duschade och sen åkte jag , michelle , hannna och bosse till donken i sandviken.. sen gick vi in på dollar store och köpte godis och läsk till hemresan , sen drog vi.. jag tror jag kom hem vid 5 typ ?
ja de var min resa de (:
jag lovar att de var roligare än de verkar.. men skulle jag ta med alla detaljer så skulle ja kunna skriva en hel bok , hihi

Kommentarer

Skriv något sött?

ditt söta namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

din gulliga blogg :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0