studentfest

hej allihopa , nu äntligen kommer jag till datorn igen , eller vid mammas dator igentligen . sen mitt senaste inlägg så har pappa blockerat mitt internet , inte kul . har kännt mig lite halvdant isolerat från omvärlden när jag endast fått umgåtts med personer irl . menmen , igår hade vi trevligt iallafall .
trots att tre personer lämnat återbud så blev vi väldigt många ändå ,
farmor och farfar, mormor, fyra kusiner , morbror , moster och faster , även deras partners och vår familj . och en hel drös av emils kompisar. gårdagen började strax innan fem då de första gästerna kom , sedan vid halv sex nånting så hade de flesta kommit . vi serverade två olika välkomst bål som innehöll olika mängd alkohol. i den ena så hade pappa i en hel flaska vin blandat med lite fruksoda och ev lite hallonsoda , och "kryddade" med lite lådvin.. tror även att de hällde i lite hallon och persika lättdryck. de var den med mer alkohol . i den med mindre var de mest frukt och hallonsoda men även lite lådvin som pappa "kryddade" med . jag tror jag drack ungefär 6-7 glas eller nått av de, blev lite bubbligt i magen av de. ska nog inte berätta några mer detaljer angående de (;
sedan dukade vi upp en buffe som vi hade beställt från en catering firma bestående av lite alltmöjligt . pizzabitar , rostbiff , tonfiskbollar , potatissallad , pastasallad och lite olika sorters skinka och frukt . till maten drack vi lite allt möjligt , allt ifrån vin , öl , cider och läsk . vi var nog lite över 20 pers men ändå åt vi knappt upp maten , och vi hade en omgång till . så om nån är intreserad så kan den gärna få komma hit och äta lite buffemat (;
sedan var de lite mingel och sånt innan vi serverade desserterna , tre kladdkakor och två tårtor som vi hade beställt från coops bageri . under hela kvällen hade jag igentligen inte snackat med någon av emils kompisar så värst mycket, mest var de att man hälsade på dem och sen hade jesper varit väldigt på mig och frågat om jag velat ha cider typ hela kvällen . men sen på kvällsidan , troligen var de flesta killarna måttligt fulla så började alla fråga mig "hur går de med jombe?" "jag vet att du har hans nummer , de är bara att ringa" "kom igen , vi vet att han vill ha dig "
ja detta var ju ganska jobbigt eftersom jag inte ens har hans nummer , jag har han på msn men har typ aaaldrig snackar med honom , dels för att han en gång sagt " emil är här " . ofta man vill snacka med ens brorsas kompis? sen var de ¨någon som tog upp att vi ringde honom förut när jag precis fått hans nummer via en lapp . man är väll liksom tvungen att kolla upp vem de är ? liksom " vi vet att du ringde han förut " *suck * säger jag bara .
iallafall , kvällen fortsatte med lite snacks och sånt och sedan gick jag och kusinerna och badade . jag var inte alls sugen på att bada då jag redan frös då vi var inomhus . jag kom som längst ut när jag simmade lite ryggsim , men jag doppade inte håret , jag ville igentligen de eftersom ola började kalla mig för badkruka :(
när vi kom tillbaka skulle killarna gå och vem var inte gladare över de än jag ? när de skulle gå så sa en kille som hette rasmus hejdå emils syrra , glöm inte att ringa jombe . jag ba men gud . kvällen fortsatte lugnt och stillsamt då vi satt och pratade och lite sånt . jag fick sova i soffan och låg där med mammas dator i ungefär 2 timmar, läste lite saker och snackade lite . dock fick jag inte ladda hem msn så de var väll ganska tråkigt , dock var jag inte så trött ens vid 2 . men man måste ju sova nångång . jag somnade mätt och nöjd , alla hade gillat mina kladdkakor iallafall , två blev uppätna och en är kvar . dock är den lite mer som en chokladkaka än kladdkaka .. lite synd .
nu ska jag avnjuta lite mer pastasallad från buffén , pussar på er ♥

ps. kommer med lite bilder från festen sen med lite mat och sånt när jag fått in dem på datan 

Kommentarer

Skriv något sött?

ditt söta namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

din gulliga blogg :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0