dagens(förra veckans) upptäckt

hejsan tjohejsan (:
sitter här nu och pillar med lite bilder, lagom najs sådär.
skriver också i ett engelska grammatikhäfte som jag ska ha prov på på torsdag. efter skolan, buhu! sedan ligger jag väll ganska bra till efter att ha vart borta en vecka, har två prov jag ska göra, annars är de ok.  
en upptäckt jag gjort tänkte jag annars dela med mig med er, jag har hittat ett superenkelt redigeringsprogram, för alla de som blir förvirrade av allt som har med justering och sådant att göra. oftast behöver ju bilder inte pysslas med så mycket, och då förvirrar man sig lätt bort i jungeln. och nu kommer bomben då, beredda?
nämligen , microsoft word. vet att de låter helt sjukt, men man kan faktist göra fashinerande saker, fast de är ett skrivprogram. massor med coola ramar finns det att välja på, och man kan färglägga de. vilket man inte kan i de flesta andra program. om de inte är typ som en annan variant av paint. men hur snyggt blir de på en skala? det finns ramar som bilden "fortsätter" på. dvs typ speglar sig. kan komma med ett exempel sen.  ja, ett enkelt program där man lätt beskär samt förminskar bilder. inte direkt något att göra en header i, men visst kan man använda sig av det, fixa text, rambilder osv.
men därimot behöver du ett annat bildprogram när du ska lägga upp bilderna. funkar bra med paint och annat. så som jag gjorde, att jag klistrade in den färdiga bilden i paint, sparade och där hittade jag den sen. för sig mig, sen när gick de att lägga upp word-dokument i bloggar? jag visste väll det. men nu hoppas jag att alla förstår att detta är de nya word, word 2007. det kommer automatiskt med vista. 
så pröva på nu! (:
 
i övrigt antar jag att jag ska berätta om bilden, heh. det var pappas födelsedag, jag iklädd rosetttop från lindex, skärp från stradivarious(spansk butik), väska från complement(åhlens), egensydd kjol och gamla ballerinas från skopunkten


Kommentarer
Postat av: Lotta

Ler...Jag visste att man kunde redigera bilderna i word... Men tanken på att man kunde lägga in dem i ett annat dokument slog mig aldrig:P

2009-03-11 @ 10:32:02
URL: http://lotteas.blogg.se/

Skriv något sött?

ditt söta namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

din gulliga blogg :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0