förmågan att inte inse vad man har förens de är borta...

åh, sitter här med en hög so arbete. kommer verkligen ingen vart, sitter bara och tänker och slukar i mig en bok. den är oerhört berörande nu, syskonkärlek heter den. handlar om två syskon som har en mycket annorlunda relation. inte så att jag blir påminnd om min egen situation, men ändå. bara titeln : syskonkärlek
jag saknar min bror, inte så att vi alltid umgås när han är hemma. men man saknar hans närvaro.
hans sätt att springa runt och sjunga på eftermiddagarna, väcka mig när jag är som tröttast.
att bara kunna gå ner och sitta och prata om vad som helst, få sådana råd man inte kan få av speciellt många andra.
och ibland bara kunna kika in till honom, nu är de alldeles tomt. kanske därför jag själv känner mig så tom inombords just nu? allt är bara plugg plugg plugg. men imorgon är de torsdag och sedan fredag, då får jag ta och lägga krafterna på annat, ha kul helt enkelt! det är mest när man sitter ensam som man börjar sakna honom mest.
men förhoppningsvis hittar jag honom hemma på söndag när jag kommer hem, då kommer väll allt bli som vanligt igen, den där lilla syskon hat-kärleken som alltid finns där.

Kommentarer

Skriv något sött?

ditt söta namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

din gulliga blogg :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0