nästa stopp , stockholm

hej allihopa, nu mellanlandar jag igen.. är hemma hos kusinerna i kilafors och jag passar på att låna datan lite medans moster och mamma ska klippa morfar (; ska nog ansluta snart bara att jag kännde ett sånt drag till datan , jag har vart borta i 3 dagar och ändå så kliar fingrarna nått sånt otroligt (:  undra hur jag ska klara mig när jag åker till landet nästa vecka och blir där i ungefär en vecka..
iallafalll , i fredags åkte jag och kusinerna upp till stugan , vi hämtade ida vid solna gymn. och körde sedan uppåt landet. vi var alla hungriga så vi dissade vasalundsgrillen i solna för max i uppsala . efter lite sightseen och massa krumelurvägar hittade vi fram.. förstog inte varför vi gjorde de eftersom de låg precis vid vägen ungefär en km längre upp än de första som vi åkte förbi . på eftermiddagen/kvällen när vi kom fram så satte vi upp studsmattan och bäddade i lillstugan .. sedan såg vi på kvartsfinalen tyskland - portugal , sedan gick vi in i stugan och spelade lite kort och jag sjöng lite på sune låten xD
på fredagen gick vi upp vid 9 och kollade på sune, gammla avsnitt men fortfarande lika roligt , haha
vi åt frukost och sen cyklade vi till variant där vi köpte godis och lite grejer till tårtan som åsa skulle baka , på vägen tillbaka hälsade vi på 3 kvigor som bor i hagen intill oss , vi döpte dom till doris, siw och klara bella (:
de var en mörkbrun , en karamellfärgad och en mellanbrun , tripp trapp trull som mig och mina kusiner ;D
vi åt middag och senare åkte vi och badade vid båtklubben , när vi hade badat klart upptäckte vi en skylt där de stod att dem hade upptäckt algblommning den 13/6 och då blev vi lite rädda.. jag hade iaf inte doppat huvudet.. vi stannade kvar på stranden och byggde lite i sanden och tog lite roliga bilder , sen när gammlingarna kom förbi så bestämde vi oss för att cykla hem . sen på kvällen gjorde vi lite allt möjligt.. kollade på kvartsfinalen mellan turkiet och kroatien , och pappa (mest pappa) höll på att betta om turkiet skulle vinna så skulle lundbergarna moona och om kroatien vann skulle vår familj moona , då bytte jag namn till johansson (som min mamma hette förut) och kusinerna till pettersson ( farmors gamla namn). efter en god natts sömn så var lyckligtvis våra föräldrar (hyfsat) normala igen . den dagen hände inte speciellt mycket eftersom kusinerna skulle åka hem till sthlm för att åsa skulle komfimera (?) sig  idag . så vi väntade mest ut dagen och packade , spelade lite spel och sånt.. vi grillade till middag och de var otroligt gott, till hade vi potatissallad och sallad med jordgubbar (:  efter maten åkte jag och farfar till macken för att köpa glass som de blev till efterätt .. smaskigt de med ... när kusinerna åkte hem fanns de inte så mycket att göra så jag satte mig vid datan och körde pinball ett tag... och jag tog över hela highscore listan .. mohaha .. sen såg vi på den 3 kvartsfinalen mellan holland och ryssland, sedan fick jag gå och lägga mig ensam i stugan :-(
idag har jag inte gjort mycket alls , bara packat mina kläder.. hoppat lite studtsmatta och legat och latat mig på soffan medans farfar och pappa hållt på med tv antennen .. vid 2 åkte vi till kusinerna för att fira calle som fyller 14 år idag , grattis till honom (;  vi åt en smaskig smörgåstårta , som eva gjort förstås ... mmmmmmmmmm... jag åt så mycket att jag knappt orkade prinsesstårtan som kom efteråt (;
nu ska jag gå och umgås lite innan vi hoppar i bilen tillbaka till stockholm.. längtar till datan och min säng... och kanske lite efter brorsan :)
hare bra tills dess ♥

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Vad händer ikväll? :)

2008-06-22 @ 20:02:15
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/

Skriv något sött?

ditt söta namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

din gulliga blogg :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0