mongolisk mat och is

god kväll på er nattugglor , hihi..
middagen idag var hur trevlig som helst , vi åt på en mongolisk resturang på olof palmes gata.. de var buffe så man fick göra sin egna wook etc. man lämnade in de till köket och så lagade dom till de , de var riktigt smaskigt .. jag var så mätt att de känndes som att jag hade en kula i magen när vi gick därifrån c(:

en rolig sak var att pappa ändrade sig när vi satt på tunnelbanan .. eftersom han tänkte åka till en dansk resturang.. men eftersom vi typ ska till danmark så bytte han... och då sa han att han hade bytt till något som jag aldrig skulle tänka på.. ja ba vadå typ mongolisk eller nått? haha , och sen när han berättade för mig att han tänkte åka till en dansk resturang så sa jag vadå typ jensens bøffhus eller? och de var också rätt , haha (;

de regnade lite så vi stannade lite under ett tak på sveavägen och väntade på attt regnet skulle avta.. sen tog pappa mig till ett hotell , och jag ba what? och de visade sig att dom hade 'absolut(som i absolut vodka) icebar' där .. som en sån dom har i rejkavik på ishotellet.. gjord av is liksom... man fick först sätta på sig en konstig kappa så att man inte skulle bli kall.. men de blev jag ju förstås... jag var liksom barbent (!)  drinkarna där kostade 125/180 kronor.. men de var ju dels "inträde" dit inkluderat.. pappa bjöd mig på en tomatjuice med tabasco i (!) de tog mig typ 20 minuter att dricka upp samtidigt som jag tuggade upp typ halva koppen (den var gjord av is) för att de va så starkt... jag vet att jag är lite mesig men min tunga är smaklös nu , så plågsamt var de.. och pappa sa att vi inte skulle gå därifrån förens jag drack upp den.. men de var ju rätt åt honom för han hade inte gått på toa (:
påvägen till tunnelbanan bad jag förgäves om att vi kunde köpa en glass på donken eller max... min tunga var så ... ja kan inte riktigt beskriva de..
men nu ska jag slå rekord , dags för mig att sova
godnatt  ♥

Kommentarer

Skriv något sött?

ditt söta namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

din gulliga blogg :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0