långdagen

hallojsan där ute
skrev ett inlägg igår innan jag åkte till mina kussar, när jag skulle publicera de så försvann de. vääldigt irriterande . igår ( måndagen ) så var jag mest hemma och njöt av att vara ledig . otroligt mysigt , satt mycket vid datan och kollade runt på olika sidor ( min nya tråk-syssla ) . vid 5 snåret så åkte jag med pappsen till siba för att kolla på en dator jag tittat på innan . och som vanligt var den slut . typiskt , de va liksom snart år sen jag fyllde år men jag har inte kööpt nån dator än . snacka om att jag börjar tröttna väääldigt på windows msn .. blipp blipp  . usch . man kan ju inte ladda ner nå program så , måste köpa en snart innan jag får spader. stör mig också på att man kan se mig utifrån gatan (a) , linn nämde att hon brukar se mig ibland när hon går utanför , de är ju roligt att höra xD . hemma sen så åt mamma och jag spansk omelett , tror de finns nått svenskt ord men jag kommer inte på ... kanske bondomelett eller nått ? ungefär vid halv 8 sen så tog jag bussen hem till mina kussar , som bor i tyresö . där kollade vi på filmen stardust  ( jag såg ungefär 3/4 av filmen ) ,  sen kollade vi på 2½ män och my name is earl  , sen orkade vi inte va uppe så länge till . jag sov med åsa och vi låg och pratade till  ungefär kl 12 .

nästa morgon vaknar jag av rulles morrande och sen att han hoppar ( lite överdrivet, blev lyft snarare (; ) upp på min säng.  de var ungefär halv 10 . vi åt frukost och jag fick se på när dom trimmade rulles häck . haha de va ganska kul att se :) . sen fixade jag mig lite och sen tänkte vi åka till stan men då skulle tydligen min faster på friskis , så vi kollade på herkules istället . när de var typ 10 minuter kvar så kom hon tillbaka och vi var tvungna att gå ut med rulle . precis utanför dörren i backen , gissa vad som händer !? jag ställer mig för att rätta till mina byxor lite ( står och hoppar lite ) och då bestämmer sig rulle för att gå/småspringa ner för backen . och jag ramlar framlänges .. och eftersom de regnar så blir mina byxor alldeles geggiga/jordiga . efter promenaden så får jag helt enkelt byta till åsas mjukisbyxor som jag kavlar upp i midjan ,  helt okej men med min dunjacka så ser de vääldigt relaxat ut .innan vi åkte till stan så åt vi fläskpannkaka(?) ,  inne i  stan kollade vi på bokahandeln, fikade och kollade på kläder . jag köpte inget , kännde att jag behöver spara lite (; senare på dan så mötte jag upp mamma vid åhlens och vi kollade ´på  böcker och grejer till pappsen som fyller år på torsdag . sen gick vi till kungshallen och åt sushi . jag åt en 11 bitars , lite mer än vad jag brukar men jag var ganska hungrig nu (:
nu blir de av till brandbergen för lite träning,  ska bli kul eftersom de va ca 2 veckor sen jag tränade sist
puuussar ♥

Kommentarer

Skriv något sött?

ditt söta namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

din gulliga blogg :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0