torsdag

hejsan hoppsan , har varit hemma ett tag nu och bara tagit de lugnt . tror inte jag har tagit de så lugnt på hela veckan . imorgon är de fredag och veckan är påväg mot sitt slut. de ska bli en riktigt skön helg , slappa och umgås med kompisarna bara . kommer troligen sova hos nathalie , som de ser ut nu . börjar sova hos henne imorgon tror jag .. får se hur länge jag stannar där då :)

ush , nu är jag bara så otroligt hungrig ! blir väll en pizza i micron antar jag , en cappe som vanligt . undra vad vi kommer äta idag till middag? igår fick jag nån färdig broccoli grattäng med ostsås . den var lite annorlunda men igentligen bara som broccoli i ostsås .. var kom gratängen in liksom ?
idag hade vi temadag igen, ämnet är typ homosexuella och att man ska ha respekt för dom typ.. igår hade vi föreläsning av rfsl som betyder riksförbundet för sexuellt likaberättigade . lite krångligt ord men , då va de iallafall en homosexuell tjej och kille som kom dit och snackade lite. sen fick vi se en film på eftermiddagen som va nån slags egenfilmad dokomentär om några tjejer som va typ homosexuella .
idag fick vi börja med att kolla på en film som handlade om.. haha har redan glömt de faktist :P de va nått om homosexuella tror jag. sen fick vi se en kort ramp film om distansförhållanden , och såklart var de också homosexuella .nästa station fick vi snacka med en idrottslärare om genussport . då diskuterade vi lite skillnader mellan män och kvinnor som idrottar . sedan fick vi göra en tipspromenad , eftersom lapparna inte va uppsatta så behövde vi inte gå runt och leta efter dom . vi gick till 'lill rudan' och svarade på lite olika frågor om homosexualitet o lite sånt.. efter de hade vi lunch och de va typ världens äckligaste fiskgratäng . jag smakade inte ens men jag va nog glad att jag inte gjorde de (; då gick vi till centrum och jag och gabriella köpte en varsin "italian bmt" på subway , då blev jag mätt och glad och kunde överleva nästa lektion som var med vår allas älskade viktor .. han spelade upp massa låtar medans vi skulle gissa vem de va som sjöng typ.. de första jag tänkte när jag kom in i rummet ( eftersom han hade tejpat upp massa bilder på typ the ark , queen , elton john och typ.. george michael . och när han berättade vad vi skulle göra så sa han att vi skulle få en fråga på slutet.  ganska uppenbart att han skulle fråga vad artisterna hade gemensamt ? altså att de är bi/homosexuella ( hur många gånger har jag skrivigt de nu ? ) sen handlade sista lektionen om böcker som handlade om homosexuella . och nu är jag hemma
nej nu måste jag gå och ta den där cappen altså *
puss ♥

Kommentarer

Skriv något sött?

ditt söta namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

din gulliga blogg :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0